Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2007

Χοσέ Μανουέλ Ρέι: «Έκανε λάθος ο διαιτητής!»



Η σωματοδομή του εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά. Η σοβαρότητά του από την πρώτη του κουβέντα. Εντός κι εκτός γηπέδου, στα έργα και στα λόγια, ο Χοσέ Μανουέλ Ρέι δείχνει να αποστρέφεται κάθε τι περιττό. Στο χορτάρι είναι ένας αθόρυβος, άοκνος εργάτης που θωρακίζει τα μετόπισθεν της ΑΕΚ αξιοποιώντας τη φυσική ρώμη του, την τεχνική του και την εμπειρία των 32 χρόνων του. Παραπλεύρως του αγωνιστικού χώρου ο διεθνής κεντρικός αμυντικός από τη Βενεζουέλα προτιμά τα λίγα, πλην μεστά λόγια.
Εξαίρεση; Οι συνομιλίες του με τον συμπατριώτη και συμπαίκτη του Έκτορ Γκονζάλες, οι οποίες έχουν τη ροή ορμητικού ποταμού. Μια ένδειξη του πόσο «σφιγμένα» κινείται ακόμη μέσα στην κυπριακή πραγματικότητα ο Χοσέ Μανουέλ. Αυτό το μάγκωμα δεν είναι φυσικά ακατανόητο ή αδικαιολόγητο. Ο 32χρονος μετρά μόλις 2,5 μήνες στο νησί της Αφροδίτης και, όπως κάθε καλός αμυντικός, ξέρει και φροντίζει να φυλάγεται.
Κόστα και Ρονάλντο

«Βρίσκομαι ελάχιστο διάστημα εδώ, συνεπώς έχω σχηματίσει εντυπώσεις κι όχι στέρεες αντιλήψεις», επισημαίνει στο ξεκίνημα της συνέντευξής του στην «Α.τ.Κ.». Το πρώτο ερώτημα αφορά τις διαφορές ανάμεσα στην κυπριακή λίγκα και τις λατινοαμερικάνικες. «Από πλευράς φυσικής κατάστασης και παιχνιδιού με έμφαση στη σωματική ρώμη, δεν υπάρχουν κραυγαλέες διαφορές. Σε ό,τι αφορά την ταχύτητα και την τεχνική είναι ανώτερη στη Λατινική Αμερική, αλλά μόνο σε συγκεκριμένα πρωταθλήματα, όπως της Αργεντινής», αποφαίνεται ο άσος της ΑΕΚ, ο οποίος έχει μετακομίσει στην Κύπρο μαζί με τη σύζυγό του και το μικρό τους παιδί.
Ερωτηθείς για το ποιοι ποδοσφαιριστές του έχουν κάνει εντύπωση, κυρίως λόγω της δυσκολίας αντιμετώπισής τους, τόσο εντός όσο κι εκτός Κύπρου ο Ρέι απαντά κατόπιν ολιγόλεπτου συλλογισμού: «Από την Κύπρο δεν γνωρίζω πολλούς, αλλά μου άρεσε ο Πάουλο Κόστα του Άρη. Είναι γρήγορος και τεχνίτης παίκτης. Εκτός Κύπρου ο καλύτερος παίκτης που έχω δει είναι ο Ρονάλντο της Μίλαν. Όσο κι αν έχει πέσει η απόδοσή του, είναι πολύ δύσκολο να τον περιορίσεις, έχει απίστευτη όσφρηση του γκολ».
«Άδικη απόφαση!»

Τον περασμένο Ιούλιο ο 32χρονο στόπερ συμμετείχε στο Κόπα Αμέρικα αγωνιζόμενος ως βασικός και στα τέσσερα παιχνίδια της Βενεζουέλας. Εύλογα γεννώνται απορίες για τις αντοχές του, αλλά ο ίδιος φροντίζει να τις κατασβέσει εν τη γεννέσει τους: «Δεν πιστεύω πως θα επηρεαστεί η απόδοσή μου. Αντιθέτως μέσα από το Κόπα Αμέρικα απέκτησα ένα ρυθμό αγώνων που έχω διατηρήσει ως τώρα. Είμαι σωματικά και ψυχολογικά έτοιμος για ένα πολύ καλό πρωτάθλημα με την ΑΕΚ».
Στην αποψινή αναμέτρηση της ομάδας του με την ΑΕΛ ο Ρέι θα είναι απών. Αιτία η αποβολή του στο παιχνίδι με την Ομόνοια την περασμένη Κυριακή. «Μια απόλυτα λανθασμένη κι άδικη αποβολή, κατά τη γνώμη μου. Ο διαιτητής (σ.σ. Κώστας Καπιτανής) έκανε λάθος στην εκτίμηση της φάσης. Μου έδειξε δεύτερη κίτρινη για καθυστέρηση σε εκτέλεση ελευθέρου, ενώ εγώ απλώς κοιτούσα να προστατευτώ από τα αντικείμενα που έπεφταν προς το μέρος μου», υπογραμμίζει ο Λατινοαμερικανός στόπερ και συμπληρώνει: «Είναι η πρώτη φορά που αποβάλλομαι για κάτι τέτοιο. Θεωρούμαι ένας εξαίρετος επαγγελματίας, είμαι διεθνής ποδοσφαιριστής και κουβαλώ αρκετούς αγώνες στην πλάτη μου για να ρισκάρω μια κάρτα για καθυστερήσεις. Ο διαιτητής παρέβλεψε την πραγματική αιτία της συμπεριφοράς μου, δηλαδή την πτώση αντικειμένων».
Το επόμενο ερώτημα έρχεται αβίαστα: «Θα κέρδιζε η ΑΕΚ χωρίς την αποβολή σου;» Ο Ρέι σκέπτεται για λίγο και μετρά τα λόγια του: «Δεν ξέρω. Στο ποδόσφαιρο όλα είναι πιθανά. Δεδομένο είναι πως όταν αποβλήθηκα προηγούμασταν 2-1 και η Ομόνοια δυσκολευόταν...» Τελευταίο ερώτημα: μπορεί η ΑΕΚ εν τη απουσία του να επιστρέψει σήμερα στις επιτυχίες απέναντι στην ΑΕΛ. Η απάντηση μονολεκτική και μονοκόμματη: «Σίγουρα!»
Δημοσιεύτηκε στην ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου